Nu esti logat | login | ajutor
Mazda RX-8

Legenda continuă. Mazda nu a inventat motorul rotativ Wankel, dar această manufactură japoneză s-a arătat a fi cea mai de succes sursă de putere şi nicio companie de maşini nu a reuşit să îl folosească înafară de Mazda. Incepend de la Cosmo, o maşină sport mică din anii ’60, construindu-şi o repuatatie printr-o serie de sedane, wagon şi pick-up în anii ‘70, Mazda a impresionat în momentul în care a scos pe piaţă modelul RX-7 în 1978.
 
Oferind performanţă şi stil la un preţ competitiv, modelul RX-7 a fost unul dintre cele revoluţionare care a spart gheaţa în era întunecată a anilor a ‘70. Prin intermediul celei de-a doua generaţii, în 1986, RX-7 a câştigat atât rafinament cât şi performanţă, iar a treia generaţie RX-7, vândută între anii 1993-1995, a fost cu adevărat o supermasina. Apariţia unei maşini de clasă  precum şi suspensia “sport-tunned” nu ar fi fost ieşită din comun pe piaţa italiană. Însă un motor dublu turbo cu o putere de 225 CP făcea ca maşina să fie considerată ca fiind greu de controlat la o viteză mare, iar preţul ridicat, i-a scăzut potenţialul de vânzare. Astfel, după această “experienta” Mazda Wankel a dispărut de pe piaţă în anul 1995.
 
 În 1999 modelul “RX Evolve” a fost expus pe piaţa japoneză în cadrul Tokyo Motor Show. Automobilul avea un look distinctiv, maşină unghiulară sportivă cu diferenţa că avea 4 uşi. Sub capotă se găsea un motor Wankel. Ar fi însemnat aceasta un nou model RX-7?
 
Era mult prea diferita ca să fie a patra generaţie a modelului RX-7. Dar cu câteva schimbări, a devenit noua  vedetă a liniei Mazda, RX-8. Maşina chiar nu poate fi comparată direct cu RX-7, deoarece vorbim aici de un automobil cu 4 locuri orientat către clienţii normali şi nu pasionaţii de sporturi extreme. Dar nu este nici pe departe o maşină de croazieră pe bulevard, este o maşină sport de lux care oferă spaţiu pentru 4 persoane cu acces liber prin intermediul acelor uşi gen “freestyle”, după cum le numeşte Mazda. Da, este mai uşor de manevrat decât RX-7, dar este considerabil mai scumpă. Versiunea de motor realizată mai târziu căreia îi lipseşte puterea turbo poate însă dezvolta 238 CP, emisii de cai putere curate. 
Fiind o maşină uşoară RX-8 prezintă performanţele şi capacităţile de mânuire ca ale unei maşini de sport şi totuşi are suficient spaţiu şi versatilitate că ale unei maşini normale. Aceasta este o combinaţie căştigătoare.
Aparenţe:Diferita” este cel mai probabil un cuvânt insuficient de puternic pentru a descrie exteriorul modelului RX-8. Nu poate fi confundată cu o altă maşină şi amestecă cu succes stilul unei maşini clasice de sport din anii 1950 cu stiluri şi forme contemporane.
Grila proeminentă , precum şi apărătorile din faţă sunt similare cu cele ale ultimelor tipuri de maşini sport de pe piaţă, pe când forma cabinei pasagerilor asemănătoare unei picături de apă şi farurile frontale sunt similare epocii contemporane. Forma compactă face maşina să pară mai mică decât este ,de fapt,  şi, deşi uşile “freestyle” sunt o diferenţă în aspectul maşinii RX-8 apare totuşi ca o maşină sport de 2 persoane. 
Confort:Convenienta” nu este un cuvânt folosit atât de des pentru descrierea unei maşini de sport. Acest gen de maşină ar trebui să fie un automobil în care este dificil să intri sau să ieşi pentru oamenii cu vârsta mai mare de 10 ani.”2+2” ar însemna ,de fapt, “doi adulţi plus două valize mici”. Dar RX-8 este diferit.  Uşile “freestyle” oferă un acces uşor pentru toţi cei patru pasageri. Mazda RX-8 este o maşină uşor de utilizat, cu o instrumentare bună şi o poziţionare aproape perfectă a elementelor de control. Cuprinde şi o uşiţă de trecere către portbagaj, deşi roata de rezervă va trebui să fie scoasă pentru a-l putea folosi. Spaţiul portbagajului este departe de a fi unul asemănător unui wagon dar se poate afirma că prezintă un volum decent pentru o maşină sport de acest tip. 
 RX-8 este o maşină folositoare pentru o plimbare prin oraş, şi poate fi cu uşurinţă maşina de bază a casei şi nu numai o maşină de week-end. 
Securitate: Mazda RX-8 îndeplineşte sau depăşeşte toate cerinţele de securitate. sistemul DSC acţionează ca un sistem activ de siguranţă. Monitorizează viteza roţilor, unghiurile curbelor, sistemul de frânare şi balansul şi aplică o forţă de frânare corespunzătoare pe una sau mai multe roţi, reducând puterea motorului şi prevenind astfel derapajele
Performanţă:
 Motor: Wankel cu două rotoare
 Putere maximă: 231 Cp 
 Transmisie: Cutie de viteze manuală de 6+1 trepte
 Acceleraţie: 0-100 km/h 6,4 s. 
 Viteză maximă: 235 km/h
 
Când cumpăraţi Mazda RX-8, puteţi alege între două motoare RENESIS: una care dezvoltă 231 CP şi cea standard, care dezvoltă 192 CP. Amândouă oferă performanţe uimitoare, dublate de manevrabilitate si agilitate la drum.
Ambele motoare sunt compacte, ceea ce oferă un suport ideal pentru întregul sistem de transmisie - jos, în spatele axei frontale. Centrul de greutate jos şi dispunerea transmisiei furnizează un raport de distribuţie a greutăţii aproape perfect (50:50), conferindu-i manevrabilitate şi agilitate excepţionale.
Sistemul de transmisie este dispus în spatele osiei faţă, iar rezervorul în faţa osiei spate. Aceasta concentrează greutatea în jurul axei imaginare şi contribuie în mare măsură la senzaţia pe care o încercaţi atunci când conduceţi Mazda RX-8: sunteţi una şi aceeaşi fiinţă cu maşina. Rezultatul este şofatul plin de adrenalină, tipic pentru maşina sport clasică.
Precizia manevrelor este furnizată de nou-dezvoltata suspensie dublă. În plus, noua  suspensie multi-link conferă rigiditate laterală sporită, manevrabilitate şi agilitate şi o stabilitate impresionantă, confort al călătoriei şi silenţiozitate.

Data : 2008-11-13

Pentru a posta, trebuie sa fii logat. Intra in cont
Parerile membrilor
Nu exista pareri ale membrilor.
Cautare rapida

Producatori